Winand Gábor és a Gadó Gábor Quintet elismerése

2006. 12. 06.
ami nem csupán azért igen örvendetes számunkra, mert az öt értékelőből három jutalmazta ****-al a lemezt, hanem azért is mert a Débat (Vita) rovatot minden alkalommal csupán egyetlen lemeznek, a hónap legtöbb figyelmet érdemlő kiadványának szentelik. Alábbiakban közöljük az anyag nyersfordítását.
Emellett figyelmükbe ajánljuk a Galamb Zoltánnak a lemezről nemrégiben megjelent friss hazai kritkáját is az ekultúra honlapjáról.
 
 
Sara Lazarus, énekesnő
*** Csodálatos
Winand Gábor nem tévedett, amikor folytatta az együttműködést honfitársával, Gadó Gáborral. Egyéni kompozíció és érdeklődésre számot tartó hanghatások keresése ez, melyet példaadó muzsikusok játszanak. A nagy hangfekvéssel megáldott énekes virtuóz módon oldja meg a nehéz dallamokat, és meglepő könnyedséggel improvizál. Emellett azonban, ha egy lemez címe „Opera Budapest", akkor a szövegek előadásában több kifejezőkészséget és érthetőbb angol szövegmondást várnánk el...
 
Nicolas Brémaud, Jazzman
**** Elbűvölő
Winand Gábor expresszív semlegessége, a hangok kiadásának hanyagsága (a szaxofonisták azt mondanák erre, hogy subtone énekel) egyszerűen mennyei élvezet. Az énekhangnak ez a hangszeres felfogása jogosan tör ki a vokális jazz konvenciói közül, amit nem tudott volna elviselni a Gadó Gábor zenéje által felvázolt különös világ.  A barokk lamentóktól a fantasztikus pastoralékig, a föld alatti utazásoktól az álomszerű lebegésig a szextett (Winandot is belelértve) kanyargós csapást vág magának, amit aztán ritka bátorsággal és érzékenységgel jár végig.
 
Alex Dutilh, Jazzman
** Zavarba hozó
Vigyázat, ez nem egy énekes lemeze. A cím és a vezető neve becsapós.  Gadó Gábor kvintettjéről van szó, mely ragyogó átiratokkal szélesedik ki, magába zárva Winand hangját is. Ami zavarba hoz: igazából akkor játszik felszabadultan az együttes, amikor az énekes nincs velük. Ebben az a redukáló koncepció a bűnös, melyben az énekhang sokszor egy hangszeres vonalat kettőz meg. És végül, technikailag, az ember arra vágyik, hogy az énekes „megnyíljon" és elengedje magát. Mert a lemez igazi énekeseit Airelle Bessonnak, Matthieu Donarier-nek, Gadó Gábornak és Sébastien Boisseau-nak hívják.
 
Lionel Eskenazi, Jazzman
**** Merész
Se nem opera, se nem kvintett, hanem bátor megvalósításokkal teli muzsika, melyet egy akár tizenkét fősre is kibővülő, a gitáros által mesteri kézzel dirigált francia-magyar zenekar ad elő. Winand Gábor Robert Wyattéra emlékeztető légies hangja ugyanolyan hangszerré válik, mint a többi, (akár scattel, akár szerelmes spleennel énekel) a kontrasztos atmoszférájú kompozíciókban (eszünkbe juttatva a 70-es évek angol progresszív zenéjét), melyeket felnagyít az előadók kvalitása és a hangrögzítés finomsága.
 
Pascal Rozat, Jazzman
**** Meglepő
Gadó Gábor elmélyíti azt a hangszeres fordulatot, melyet előző albumával vett, és nagy költőiséggel kidolgozott lírai és drámai művet ajánl neki, mely néha Bertolt Brecht és Kurt Weill univerzumát idézi. Ebben a színes partitúrában, melyben a kecsesség és a bohóctréfa, az átszellemültség és a groteszk váltogatják egymást, minden hangszernek megvan a maga szerepe. Ami Winandot illeti, újra megerősít abban, hogy nagy énekes, mind hangterjedelmét, mind az árnyalatok iránti érzékét illetően.
MEGOSZTÁS

További hírek

2024. 11. 10.
Pest fölött az ég címmel, bravúros zenész gárdával, a Dalok.hu terjesztésében jelent meg Ági új albuma, amely bemutatójához a Katona József Színház adott helyet.
2025. 04. 05.
A főváros legnagyobb világzenei fesztiválja a feltörekvő zenészeknek is kínál lehetőségeket. Emellett az izgalmas zenék színes palettáját hozza, közülük sokan először érkeznek Magyarországra.
2025. 04. 05.
Saját készítésű hangszereken játszottak progresszív rockot, már 1983-ban használtak "mikrokompjutert", most jelent meg két albumuk a Dalok.hu terjesztésében. Áprilisban láthatjuk őket talán utoljára élőben.
2025. 03. 25.
A Kretens zenei alapjait és egyedi stílusát a ’80-as években letett alapok és slágerek határozták meg, melyekben jelentős szerepe volt az alapító és 35 évig itt gitározó Hrutka Róbertnek és az akkor még szárnyait bontogató Szappanos Györgynek.
2025. 03. 25.
„A teljességre törekedtem, egy le-, majd felívelő folyamatot próbáltam bemutatni és elmesélni egy történetet” – mondta el az új anyagról Sánta Dániel, azaz Gently Da Spittah’.
Iratkozz fel hírlevelünkre és elsőként értesülj a legújabb megjelenésekről, olvass exkluzív zenei híreket és interjúkat, hallgasd meg podcastunkat!

Támogatóink

Partnereink