Folytatjuk a digitális zenei ismeretterjesztő sorozatunkat. Korábban írtunk a Spotify for Artists alkalmazásról, a Facebook zenei tartalomra vonatkozó változásairól és a magyar szerkesztői playlistekről a Spotify-on. Ha a Dalok.hu partnere leszel - ránk bízod a zenéd terjesztését - még több hasznos információt kaphatsz elsőként.
A több mint 200 millió követővel rendelkező Spotify kiválóan alkalmas zenéd promotálására.
Sokféleképpen növelheted felvételeid elérését, de alapszabály, hogy aktívnak kell lenned és rendszeresen használnod a platform adta lehetőségeket. A Dalok.hu szerkesztői összegyűjtöttek néhány promóciós lehetőséget számodra.
Szerkesztői playlistek
Felvételeidet ajánlhatod a szerkesztői playlistekre. "Pitch a song" funkcióval tudod a zenédet a Spotify zenei szerkesztőinek figyelmébe ajánlani. Felvételed kiválasztása a Spotify zenei szerkesztőin múlik. Fontos, hogy Artist profilonként csak egy felvétel ajánlható egyszerre, és hogy időben küldd el, ideális esetben megjelenés előtt 6 héttel.
Tudj meg többet.
Beágyazás, audio hirdetés
Lehetőséged van beágyazni playlisteket, widgetet weboldaladba, blogodba.
Részletes információt kapsz a Spotify for Developers felületen a fontosabb platformokra történő beágyazásról (Facebook, Twitter, Wordpress, Tumblr, SquareSpace stb.)
Reklámozhatod új kiadványodat vagy közelgő koncertedet testre szabott audio hirdetésekkel a Spotify Ad Studio-ban.
Közösségi média
A közösségi média segítségével ösztönözheted rajongóidat, hogy kövessenek a Spotify-on. A Spotify értesíti őket, ha új zenét jelentetsz meg és amikor a környéken turnézol. A Spotify sok hasznos tippet ad a közösségi média használatáról, többek között összeállított egy általános stratégiát.
Game Plan
Hasznos videók gyűjteménye , ahol sokat tudhatsz meg a közönség eléréséről, playlistekről, statisztikák kezeléséről és sok mindenről, ami egy zenésznek fontos lehet a digitális korban.
Rövid videókban tippeket, trükköket osztanak meg veled például arról, hogyan építsd fel az artist profilodat, vagy hogyan ismerd meg közönséged ízlését https://artists.spotify.com/videos/the-game-plan/understand-your-audience. Zenészektől hallhatsz a turnétervezésről, hogyan teremts közelebbi kapcsolatot közönségeddel, vagy zenéd terjesztésének üzleti vonatkozásáról. De találsz itt segítséget közösségi média kampány tervezéshez, digitális kampányok indításához, és ahhoz, hogyan igazodj el zenéd adataiban (hallgatottság, playlistek, közönséged által kedvelt dalok stb.)
Érdemes feliratkozni a Spotify saját blogjára, ahol tippek, trükkök mellett találsz zenei és zeneipari híreket, és részletes infokat a Spotify által kínált különböző lehetőségekről (Spotify Ad Studio, Spotify for Artists, Spotify for Developers stb.)
FIGYELEM!
Sok cég küld zenészeknek, kiadóknak ajánlatokat arra, hogy megsokszorozzák követőiket a Spotify-on. Ezek általában nem megengedett módszerekkel dolgoznak, aminek eredménye az, hogy a Spotify eltávolítja a zenét, amelyet ilyen módon próbálnak kiemelni. Ne fizessetek ilyen cégeknek, hosszú procedúra visszaállítani a zenéteket egy ilyen művelet után, sokszor nem is lehetséges!
Kép: Blogtrepreneur