Az alábbi bejegyzés a partnereinknek küldött információ kivonata. Ha mindig naprakész szeretnél lenni a zenei trendekkel, legtöbbet kihozni a zenédből és nem mellesleg korrekt zenei terjesztésben részesülni, keress minket!
Az utóbbi napokban sok találgatás és kevés konkrét információ jelent meg a közösségi oldalakon a Facebook új zenei szabályaival kapcsolatban. A Facebook információja arról szól, hogy a posztoló felel a tartalomért és csak olyat posztolhat, ami az övé vagy jogosult a használatára.
Megpróbáltuk összeszedni azokat az információkat, amik ebben a pillanatban elérhetőek és a lépéseket, amelyeket érdemes megtenni.
Meglátásunk szerint a Facebook most azt teszi, amit a YouTube pár évvel ezelőtt – kapcsolatot létesít a zenei tartalom tulajdonosaival azzal a céllal, hogy monetizálja a tartalmat és fizessen a tulajdonosoknak.
A zene az ún. Audio Könyvtárba kerül, amelyből a Facebook felhasználói szabadon válogathatnak, bár a tartalom tulajdonosa korlátozhatja a zenéje felhasználását. A Facebook bevételszerzését fix díj alapján számolják, az előadó piaci részesedése alapján. Ennek kiszámításáról nincs pontos információnk, gyanítjuk, hogy nem is lesz 😊.
A Dalok.hu partnerei már benne vannak a monetizálásai programban, de van tennivalója a zenekaroknak is.
Whitelistening
A zenekaroknak érdemes igazolniuk, hogy ők a nevük alatt szereplő tartalom létrehozói. Ennek menetéről érdeklődj a terjesztődnél. A Dalok.hu partnerei már megkapták a kitöltendő nyomtatványt.
Hogyan fizet a Facebook a felhasznált zenék után?
A Facebook nem lejátszás alapján fizet, hanem piaci részesedés szerint. Ezt úgy kell érteni, hogy a keletkező összes bevételt elosztják a partnereik teljes piaci részesedése alapján, amit partnerünk, a Believe Digital az egyes dalok összes (minden értékesítési helyen keletkező) lejátszása alapján arányosítva eloszt és minden hónapban átutal nekünk. A mi elszámolásunk alapja ez az összeg lesz. Ez azt is jelenti, hogy ha egy felvétel egy adott hónapban bármely forrásból bármilyen kicsi bevételt is kap, akkor az elszámolásban megjelenik Facebooktól származó bevétel nála.
Összegezve
Nem várható egetrengető változás. Nincs szükség új marketing stratégiára, se a Facebook jelenlét megváltoztatására. A rajongókkal való kapcsolattartás is ugyanúgy folytatódhat, viszont ezentúl az előadó Facebook-profiljára mutató link automatikusan bekerül az összes felhasználó videóiba, amelyek az előadó zenéjét tartalmazzák.
A Facebook ezentúl komolyabban veszi az eddig is hangoztatott elveket és ez mindenképpen előnyös a tartalom tulajdonosok számára. Sajnos, nem várunk komoly bevételt egyelőre, ehhez arra lenne szükség, hogy minden platform következetesen betartsa és betartassa a szerzői jogi szabályokat.
Figyeljük a további fejleményeket és mindenképp értesítünk Titeket is!