A Digital Music News értesülése szerint újabb algoritmust vezetett be a Facebook. Eddig is folyamatosan csökkent az oldalak elérése (az oldal követőinek a száma, akik látnak egy-egy posztot), többen 10% alatti átlagról számolnak be. Most még nehezebb lesz. A Facebook közleménye szerint azokat az oldalakat fogja kevésbé érinteni a változás, amelyek követői aktívan lájkolják és megosztják a tartalmukat. Sokan kérdezték már, miért kell fizetnünk azért, hogy elérjük saját rajongóinkat. Facebook válasza az, hogy a timeline túlzsúfoltsága teszi szükségessé a szelektálást. Nem világos, miért nem az emberekre bízzák azt, hiszen megvannak az eszközök arra, hogy szelektáljunk, mit akarunk látni és mit nem. Az egyre erősebb korlátozás oka egyértelműen a pénzszerzés. A nagy cégek esetén érthető a dolog – ha minden vevőjüket el tudják érni a Facebookon-on egy-egy poszttal, ez óriási ingyen reklám nekik. Viszont nagyon más tészta egy Coca-Cola és egy kis zenekar oldala.
A cikk kiemeli a sokszor hangoztatott igazságot, miszerint valaki más platformján kapcsolatokat építeni csapda. Az utóbbi években újra felértékelődött az emailes hírlevelek szerepe – azok a küldő és az olvasó akarata szerint működnek. Az un. platformszolgáltatók (Facebook, Youtube) a mi tartalmunk értékéből élnek, e közben megszabják, mit lássunk és a tartalom generálta bevételből nagyon keveset, vagy semmit osztanak vissza. Lásd az erről szóló korábbi cikkünket.
Új Facebook algoritmus - még nehezebb lesz elérni a rajongókat
2016. 06. 30.