Új Facebook algoritmus - még nehezebb lesz elérni a rajongókat

2016. 06. 30.

A Digital Music News értesülése szerint újabb algoritmust vezetett be a Facebook. Eddig is folyamatosan csökkent az oldalak elérése (az oldal követőinek a száma, akik látnak egy-egy posztot), többen 10% alatti átlagról számolnak be. Most még nehezebb lesz. A Facebook közleménye szerint azokat az oldalakat fogja kevésbé érinteni a változás, amelyek követői aktívan lájkolják és megosztják a tartalmukat. Sokan kérdezték már, miért kell fizetnünk azért, hogy elérjük saját rajongóinkat. Facebook válasza az, hogy a timeline túlzsúfoltsága teszi szükségessé a szelektálást. Nem világos, miért nem az emberekre bízzák azt, hiszen megvannak az eszközök arra, hogy szelektáljunk, mit akarunk látni és mit nem. Az egyre erősebb korlátozás oka egyértelműen a pénzszerzés. A nagy cégek esetén érthető a dolog – ha minden vevőjüket el tudják érni a Facebookon-on egy-egy poszttal, ez óriási ingyen reklám nekik. Viszont nagyon más tészta egy Coca-Cola és egy kis zenekar oldala.
A cikk kiemeli a sokszor hangoztatott igazságot, miszerint valaki más platformján kapcsolatokat építeni csapda. Az utóbbi években újra felértékelődött az emailes hírlevelek szerepe – azok a küldő és az olvasó akarata szerint működnek. Az un. platformszolgáltatók (Facebook, Youtube) a mi tartalmunk értékéből élnek, e közben megszabják, mit lássunk és a tartalom generálta bevételből nagyon keveset, vagy semmit osztanak vissza. Lásd az erről szóló korábbi cikkünket
 

MEGOSZTÁS

További hírek

2025. 04. 20.
"Különleges tehetség kell ahhoz, hogy valaki így tovább tudja vinni a zene ősi, szakrális lélekgyógyító minőségét." Szabó János lemezkritikája.
2025. 09. 04.
Már lehet nevezni a Klipszemlére, mobillal készített klipet is. Alkotók előre! Siessetek, a nevezési határidő: 2025.09.12. 24:00 // Mobilklippel 2025.09.21.
2025. 08. 26.
Szeptember 6-án kilencedik alkalommal rendezik meg az Independent Label Fair-t (ILF), a hazai független lemezkiadók vásárát, amelyen idén minden eddiginél nagyobb, rekordszámú, 60 kiadó várja a látogatókat.
2025. 08. 26.
Augusztus 27-e és 30-a között ismét várja a közönséget Szegeden a hazai nyár fesztiválszezon nagyszabású záróbulija, a Coca Cola SZIN Fesztivál! Több mint 200 program várja a látogatókat a szegedi Tisza-parton.
2025. 08. 20.
FILO legújabb dala a "Mégegyszer" keserédesen szól az elengedésről és egyben finoman egyensúlyoz a nosztalgikus nyári hangulat és a belső hiányérzet határán.
Iratkozz fel hírlevelünkre és elsőként értesülj a legújabb megjelenésekről, olvass exkluzív zenei híreket és interjúkat, hallgasd meg podcastunkat!

Támogatóink

Partnereink