Előadássorozat indul arról a zenei megközelítésről, amely ma 100%-ban uralja a felvett és a játszott zenét. Az értékét az növeli, hogy az egyik előadó Horváth István hangmérnök, aki a kezdeteknél ott volt.
Az elektroakusztikus zene magyarországi megjelenése Pongrácz Zoltán zeneszerző nevéhez köthető. Ő volt az, aki a 60-as évek közepén egy holland rádiósorozatot hallgatván felfigyelt a műfajra. Ettől kezdve a folyamat - egy ideig - megállíthatatlanná vált.... Pongrácz Zoltán, majd Patachich Iván Utrechtbe ment, hogy ezt a merőben új alkotói lehetőséget megtanulja. Hazatérve véget nem érő kísérletezésbe kezdtek, ám a hazai lehetőségek nem voltak adottak. Ezért első műveiket Pozsonyban, Belgrádban és más külföldi stúdiókban realizálták.
Patachich Iván akkor a MAFILM zenei vezetője volt, s létrehozott egy kísérleti műhelyt (Exaustud), ahol elkezdték a magyarországi munkát. A Magyar Rádió 1973-ban vásárolta meg az akkor legkorszerűbb stúdió szintetizátort, a MOOG III/C-t, majd 1974-ben megalakult az elektoakusztikus zenei stúdió (ELZEN). A későbbiekben Magyarország - a magyarországi komponisták - a világ élvonalába kerültek, számos nemzetközi díjat nyertek el alkotásaikkal - de ez már egy másik történet.
Az előadás december másodikán lesz a Budapest Music Centerben
(1093 Budapest, Mátyás utca 8. )
KÖZREMŰKÖDIK:
Szigeti István - zeneszerző
Horváth István - hangmérnők