A YouTube napjaink legnépszerűbb zenehallgatási platformja, a digitális zeneeladás fontos bevételi forrása. Viszont nem könnyű eligazodni a működésén, főleg, hogy a részletei gyakran változnak. Ezzel a cikksorozattal igyekszünk megvilágítani a YouTube zenei oldalát, részletesen kitérve a partnereink számára fontos információkra.
Az alapok
Ha előadó vagy, vagy előadót képviselsz, mindenképp érdemes csatornát létrehozni a YouTube-on. Akkor is, ha nem készítesz vizuális tartalmat. Bár a YouTube alapvetően videómegosztó, mégis legtöbben ott hallgatnak zenét.
Amennyiben szeretnél elérni minél több potenciális hallgatót, minden zenédet érdemes feltölteni a YouTube-ra.
Megjelenítés
A vizuális megjelenés fontos, de nem nélkülözhetetlen. Vannak példák arra, hogy csak a dalszöveget tartalmazó videót többen nézték meg, mint ugyanannak a dalnak a sok pénzből készített klipjét.
Akár profi klipet készítesz, akár lyrics videót vagy art-tracket, érdemes minél több információt közölni a leírásban és helyesen megválasztani a tageket.
Jelenlét
Természetesen senki nem készít hetente új számot, de a YouTube közösségi platform, ezért nem árt jelen lenni.
Érdemes rendszeresen posztolni vizuális tartalmakat, akár próba- vagy turnéfelvételt, bejelentkezést koncertekről, live streamet stb.
Az interneten sok információt és ötletet találsz a témában. Mi pedig rátérünk a szakmaibb témákra.
Bevételszerzés módjai
Hirdetésekből származó bevétel
A vizuális hirdetésekből, fedvényhirdetésekből és videóhirdetésekből is bevételekhez juthatsz.
A zenei tartalommal rendelkező partnerek számára a hirdetések tűnnek pillanatnyilag a testhez álló bevételi forrásnak.
A közelmúltban lezajlott botrányok hatására a YouTube szigorította a szabályait, nem minden tartalmon jelennek meg hirdetések.
Ahhoz, hogy megtudd, a tiéd jogosult-e erre a bevételi forrásra, tekintsd meg a hirdetőbarát tartalmakra vonatkozó irányelveket.
Csatornatagságok
Csatornád tagjai ismétlődő havi befizetés révén juthatnak hozzá az általad felajánlott különleges jutalmakhoz.
Árucikkpolc
Rajongóid keresgélhetnek a videóoldalaidon látható hivatalos, saját márkás árucikkeid között, és megvásárolhatják azokat.
Rajongóid fizetnek azért, hogy üzeneteik kiemelve jelenjenek meg a csevegési streamben.
Amikor egy YouTube Premium-előfizető megnézi a tartalmadat, részesülhetsz az ebből származó bevételből.
A következő cikkünk témája a YouTube Partnerprogram és a videók monetizálása lesz.