A Fonogram-díjas, összetéveszthetetlen hangú ZÓRA abban a különleges helyzetben van, hogy Budapesten és Los Angeles-ben is otthon érzi magát. Saját bevallása szerint a folyamatos "elmenésnek" van egy különös ereje, amitől még jobban ott kell lennie, ahol van. Most megjelenő "Elmentél" című dalában pedig többek közt ez a két világ is keveredik, hiszen az első olyan szerzeménye, amiben magyar és amerikai zenészekkel is együtt dolgozott.
Urbányi Zóra nem kis feladatra vállalkozott, amikor Los Angeles mellett Magyarországon is elkezdett aktívan koncertezni, ezzel egyre gyarapodó rajongói bázist szerezve magának. Kollár-Klemencz László dalának, az "Iszom a bortnak" a feldolgozásával került be a köztudatba, és még ugyanebben az évben elnyerte Az év felfedezettje elismerést a Fonogramon. Azóta több saját dallal is jelentkezett, és sorra tölti meg a budapesti koncerttermeket. A most megjelenő "Elmentél" című szerzeményt pedig több zenész barátjával rögzítette.
A dal producere Miles Jay, Zóra Los Angeles-i alkotótársa, aki nagy tisztelője a magyar zenének és a magyar nyelvnek, és nem mellesleg rengeteg különleges hangszeren játszó virtuóz zenész. A tavaszi teltházas MOMkultban tartott koncerten fel is lépett Zórával, és őt is hamar szívébe zárta a hazai közönség.
Közösen keresték meg a dal rendhagyó dinamikáját, lüktetését, bátorságát. Egy ponton aztán csatlakozott hozzájuk Rod Castro barátjuk, akivel Zóra és Miles már évek óta lépnek fel együtt koncerteken és Los Angelesi bárokban, és akit korábban egyébként Grammy-díjra is jelöltek. A közös zenélésre ZÓRA a következőképp emlékszik:
“Rod játéka egy olyan egyedi világot tett hozzá a dalhoz, ami köré végül sok minden épült. Például elmondhatjuk, hogy a második versére már simán lehet táncolni. Én legalább is szoktam.”
Ahogy a dal formálódott, úgy egyre többen csatlakoztak a csapathoz, köztük a szintén amerikai Tommy Cappel dobos (Beats Antique). A szerzemény végső formájának elérésben, vagyis a keverésben pedig jelentős szerepet játszott az a Phillip Broussard Jr., aki rendszeresen dolgozik Rick Rubin mellett, és közösen olyan előadók lemezeinek elkészítésében vettek részt, mint Adele vagy Cat Power.
Az "Elmentél" című dal alapötlete ZÓRA saját bevallása szerint azért is érdekes, mert szinte a semmiből jött, és egy olyan történet, ami nem vele történt, még nem róla szól, mégis fontosnak érzi, hogy elmesélheti.
“Ez a dal abban az időszakban született, amikor a Mámor. Míg a Mámor egy égő érzés, úgy, hogy még meg sem történt, az Elmentélben már egy egész élet ott van, gyász, tiltakozás, kapaszkodás, megbánás, veszteség, tombolás és közben meg egy felszabadulás, megadás.” - meséli a dalról ZÓRA.
A dalhoz készült klip koncepciója ezúttal is ZÓRA testvére, Urbányi Kristóf ötlete nyomán született. Ő talált egy archív felvételt, amiről később kiderült, hogy Chicagóban készült a hatvanas években egy magyar származású zenész temetésén. A zenészek és a hozzátartozók is, akiket látunk, a magyar közösség tagjai. A hangsúly azonban nem a temetés, hanem az ünnepelve búcsúzás.
“Az a sok érzés, ami a dalban kavarog, számomra megjelenik a klipben és a táncban, a tangóban. Vadas Géza fényképezte, akivel most dolgoztunk először, de biztosan nem utoljára. Úgy videózta a jeleneteket, hogy szinte együtt táncolt a szereplőkkel, Assyiával és Gáborral. A csodás ruhákat Szlávik Istvántól kaptuk. Az eddigi videóimban csak én szerepeltem, most viszont erősen éreztem, hogy nem ezt szeretném. Nehéz volt elképzelnem, hogy lesz más karakter is a filmben, most pedig már nélkülük lenne nehéz elképzelni. A forgatás valahogy úgy alakult, hogy életem egyik legjobb élménye lett.”
Az Elmentél tehát egy szuggesztív, az érzelmek széles skáláját felölelő szerzemény, ami mély mondanivalója mellett kifejezetten fülbemászó és dinamikus. Az egészet Zóra különleges hangja és egyedi világa teszi teljessé - méltó folytatása a már említett Mámor és Iszom a bort című daloknak.