A Spotify Artist Fundraising Pick programja
Annak köszönhetően, hogy a COVID-19 következményeire reagálva a Spotify is igyekszik olyan lehetőségeket teremteni, amivel folyamatosan támogathatja egyaránt az előadókat és az iparági szereplőket is, egy új szolgáltatás veheti kezdetét április közepén Artist Fundraising Pick néven.
Ennek köszönhetően az előadók már adománygyűjtő linkeket is beilleszthetnek Spotify-profiljukra. Az adománygyűjtés vonatkozhat magára az előadóra, más előadóra, és természetesen már meglévő karitatív kezdeményezésekre is. A Spotify célja egyértelműen az, hogy ilyen gondterhes időkben is az előadók érdekeit helyezhesse előtérbe, és ezzel a lehetőséggel további aktivitásokat generálhassanak a profiljukon.
A szolgáltatás elindításakor a kezdeményezés már kiterjed a Spotify saját karitatív partnereire, valamint már működő adománygyűjtő platformok integrálására is (erről az alábbi linken tudhatsz meg többet). Az Artist Fundraising Pick elérhető lesz minden piacon, és a világ összes felhasználója látni fogja majd az előadói oldalakon. Az indításkor az előadók már az Artist Picket (mikor másnak gyűjtenek) és az Artist Fundraising Picket is (mikor maguknak gyűjtenek) beállíthatják ugyanabban az időben.
Az érdeklődéseteket az előadó Spotify for Artists oldalán lehet jelezni április 13-ig (hétfő), közép-kelet-európai időzóna szerint 18:00-ig.
Soundcloud – direkt támogatás
A Soundcloud is bejelentete a napokban, hogy mindenki hozzáadhat egy gombot a profilján, amelyre kattintva a követői támogatni tudják az általa választott módon. Bővebben ITT.
A Believe kreatív- és videótartalmas marketing playbookjai
A Music Business Worldwide-nak adott interjújában a Believe Digital (zenei aggregátorunk) vezérigazgatója, Denis Ladegaillerie megoszthatta észrevételeit arra vonatkozóan, hogy a koronavírus milyen hatással van világszinten a streamen keresztüli tartalomfogyasztásra, és arra, hogy válaszként a független előadóknak sokkal gyakrabban kell kiadniuk friss megjelenéseket, mint korábban bármikor.
A Believe készített egy Creative Marketing Playbookot, ami az alábbi linken elérhető, és ezen keresztül az előadók hasznos tippeket sajátíthatnak el arra vonatkozóan, hogy optimalizálják saját promóciós lehetőségeiket a streamplatformokon és a social mediában, míg tart a kijárási korlátozás. Az interjúból magyar nyelvű összefoglalót is találhattok a Dal+Szerző kapcsolódó cikkében.
Emellett készítettek egy Video Playbookot is annak érdekében, hogy segíthessék a zenészek videóstratégiáját a következő hetekben. Ez a playbook a legjobb gyakorlatokat gyűjti össze, valamint olyan kreatív ötleteket javasol, amelyekkel a legtöbbet hozhatjátok ki az aktuális helyzetből. Ezt a Playbookot az alábbi linken éred el.
Továbbá megállapodtak a Rotorral abban, hogy a Believe előadói számára (a Dalok.hu által terjesztett zenekarok hozzájuk tartoznak) 15% kedvezményt biztosítanak, amennyiben az alábbi linken gyártanának új videotartalmakat a Rotor által felkínált template-ek felhasználásával. Ez a kedvezmény ide kattintva érhető el.
Végezetül hozzátesszük, hogy ha a Dalok.hu-n töltöd le a kedvenc előadód zenéjét, nagyságrendekkel több bevételhez juttatod, mint ha meghallgatnád valamelyik streaming platformon.