Lezajlott az ötödik Music Hungary. A magyaroszági zeneipar éves találkozóján komoly viták zajlottak, fontos bejelentések hangzottak el. Az NKA Cseh Tamás Program egy külön nappal, illetve több panelben is képviseltette magát.
A magyar zeneipar hagyományos, kétnapos összejövetele a tavalyihoz hasonlóan idén is kibővült egy "nem hivatalos" nulladik nappal. Ezen a zártkörű találkozón körülbelül harminc szakmabeli vett részt, és a beszélgetések célja az volt, hogy a Nemzeti Kulturális Alap és a Cseh Tamás Program képviselői átfogó képet kapjanak a Cseh Tamás Program eddigi működésének fogadtatásáról, illetve a jövőbeli elvárásokról. Azon túl, hogy a többség egytértett abban, a program fontos és jó célokat szolgál, élénk vita zajlott a támogatások elosztásáról, de különösen - és ez akut téma volt a további napokon is - a nemzetközi jelenlét irányairól.
Ez a téma a következő napon is visszatért, immár a Music Hungary hivatalos programjában. Itt egy panelbeszélgetésben videóüzenetben jelentkezett be a Cseh Tamás Programiroda képviseletében éppen a barcelonai Primavera Soundon tartózkodó Bali Dávid, aki a nyár végén tartandó menedzserképző workshopról, illetve a hamarosan összeállítandó európai PR-térképről beszélt. Általános vélemény volt, hogy az egységes stratégia mentén működő zenei exportiroda hiánya komoly versenyhátrányt okoz a magyar produkciók számára.
Az idei Music Hungaryn hangsúlyos téma volt a könnyűzenei oktatás kérdése. Ebben a blokkban Bajnai Zsolt, az NKA Cseh Tamás Program Ideiglenes Kollégiumának vezetője nemcsak a nagy sikerrel zajló Hangszert a kézbe sorozatról beszélt, de a CSTP lényegében idén indult Magyar Könnyűzenei Oktatási Alprogramjáról, illetve az egész szakma jövőjét is meghatározó, műfajtól független zeneoktatásról is. A szervezők egy finn kísérleti példa bemutatása mellett az MMA kutatójának, az Eszterházy Károly Egyetem ének-zene tanárokat képző tanszékének oktatójának, egy fővárosi könnyűzenei iskola vezetőjének és Rétvári Bence, EMMI parlamenti államtitkár részvételével kerekasztal-beszélgetést is szerveztek a témában.
A Cseh Tamás Program szerepe a Nemzeti Kulturális Alapról szóló beszélgetésekben is felmerült. Lőrinczy György, az NKA nemrég kinevezett alelnöke hangsúlyozta a kollégiumok közötti együttműködések fontosságát, és megjegyezte, hogy a legnagyobb arányban a könnyűzenei témájú pályázatokra érkeznek hibás pályázatok. Ez a menedzsment-képzés fontosságára irányítja a figyelmet.
A legfontosabb bejelentést a Sziget Kft. vezetője, Gerendai Károly tette, aki elmondta, hogy a Sziget és az Artisjus kezdeményezésére létejön egy zeneipari érdekképviseleti szerv, aminek legfontosabb feladata, hogy a szakmai célokat ismertesse és elfogadtassa a döntéshozókkal.