Hosszú út vezetett a „Ments meg, szerelem” című első „Márk” slágertől a napokban megjelent legújabb „Mörk” dalig, amely a „Baby” címet kapta, és a november 11-én megjelenő második Mörk nagylemez utolsó előfutáraként varázsolja el egy álomszerű videó klip kíséretében a hallgatóságot. Zentai Márk egészen fiatalon tinisztárként robbant be a köztudatba, manapság azonban sokkal inkább a Mörk zenekar frontembereként találkozik vele a közönség a hazai koncerteken.
Az elmúlt néhány hónapban a Mörk dalról-dalra vezette fel a november 11-én megjelenő, „In the Golden Hour” című második nagylemezét. A sort most a „Baby” című track zárja, amiben a japán Takuya Kuroda is közreműködik, illetve a dalhoz készült képi anyag ef Zámbó Szonja alkotása, amiben abszurd, szerelmes helyzetekben láthatjuk a Mörk tagjait.
A zenekar már hónapokkal a hivatalos lemezmegjelenés előtt elkezdte apránként csepegtetni az infókat, azaz hallhatóvá tenni egyenként szép sorban a még meg sem jelent új album dalait hallgatóságuk számára, céljaik szerint azért, hogy minden egyes nóta még koncentráltabb figyelemben részesülhessen. Az idővel egyre teljesebbé váló „album vízió” mégis majd csak november 11-én teljesedik ki egészen, érnek össze a szálak az átkötőkkel, intrókkal, outrókkal kiegészülve és válik egy egységes zenei entitássá az második Mörk album.
A „Baby” című legfrisebb klipes nótával a nagylemez egy újabb üde színfoltját mutatja meg most nekünk a csapat ezzel a teljes mértékig pozitív kicsengésű és hangulatú szerelmes dallal. Ahogy a frontember, Zentai Márk fogalmaz: „A Baby kivételesen tényleg arról szól, hogy találtam valakit, akivel nagyon jó együtt lenni, és hogy ez mekkora csoda.”
Bár korábban nem volt jellemző a Mörkre, hogy saját anyagain másokkal kollaboráljon, a londoni rapper, Brother Portrait után ezúttal egy japán dzsessztrombitással, Takuya Kurodával dolgoztak együtt, aki a New York-i jazz és neosoul közeg egyik kimagasló egyénisége. A srácok először „Rising Son” című lemezével találkoztak, amin nem kisebb zenészek szerepelnek, mint Nate Smith, Lionel Loueke vagy José James. A közös munkáról a következőképp mesélnek.
“A Baby stílusa és hangulata miatt adta magát, hogy felkérjük Takuyát egy szólóra. Azonban ő akkora lendületet kapott, hogy amellett, hogy egy zseniális szólót rögzített, gyakorlatilag “telejátszotta” a dalt, jópár arrange hallható a dalunk végleges verziójában, amit ő talált ki és játszott fel. Mindannyian nagyon szeretjük a végeredményt, és megtisztelőnek érezzük, hogy Takuya elfogadta a felkérésünket” – mondták.
Takuya egyébként a dalhoz készült videóban is cameozik, ahogy a zenekar többi tagja is. Bár az ef Zámbó Szonja által rendezett kisfilm forgatását kissé megnehezítette a hűvös időjárás – Szabó Dániel Ferenc dobos például egy elképesztően fagyos, kora reggelen ereszkedett a jéghideg víz alá, de a videó elején látható éjszakai piknik is dermesztő időben forgott – a végeredményen egyáltalán nem látszanak a zord körülmények. A kisfilm a dalban hallható szerelmi vallomásnak egy abszurd, álomszerű, ironikus újraértelmezése. Minden esemény egy absztrakt, a realitásunkon kívüli elvont térben zajlik, ahol a szereplők a sors és a szerelem titokzatos hatása alatt állnak. A néhol megmosolyogtató jelenetek pontos értelmezését pedig a nézőkre bízzák.
A Mörk november 11-én koronázza meg az elmúlt néhány hónapot „In the Golden Hour” című második nagylemezével, a dalokat viszont már néhány nappal korábban, november 5-én meghallgathatjuk élőben, a lemezbemutató koncertjükön, a Müpában.