A világhírű zenetudós és komponista új művében az elmúlt korok indiai mesterei találkoznak a mai elektronikával. Elmondása szerint ez a Gāyan Uttejak Orchestra lezárása. Mi erősen reméljük, hogy nem. A szerző kísérő szövegét adjuk közre.
eL-Hortobāgyi Gandharva Sangeet Paddhati 2019-2020
- krámik dhváni mudran máliká कक्राममिक धध्वनन मिमद्रण मिमलिकक्रा –
I. = Gandharva-paddhati गनन्धध्वर्व पद्धनत
II. Gandharva- márg गनन्धध्वर्व मिक्रागर्व
III.= Gandharva-sampradaya गनन्धध्वर्व समम्प्रदक्राय
IV.= Gandharva-vilayan गनन्धध्वर्ववध्वलियन
Szeretném személyes indíttatással vázolni, hogy az itteni 4 db CD-nyi anyag egy magán-mitológia lezárásaként állt össze. Ennek előképe a múltszázad fordulóján müködő Gāyan Uttejak Mandali - Society (a Malābār Hill lábánál, ma Mumbāi) és az egyik alapítója, egy bizonyos Visnu Nārāyan Bhātkhāndē, aki írt egy 4 kötetes összefoglalót Gandharva Sangeet Paddhati címen, (kb: "Mennyei Zenemetódus") - és ezt krāmika pustak mālikā-ban, azaz könyvsorozatban adta ki. Ebben a könyvsorozatban többek közt arról panaszolkodott ez a különös zenetudós, hogy mennyire rosszul művelik a korabeli klasszikus zenét Hindusthān-ban, (1898-at irunk), semmi ujítás nincs már benne és az egész elöbb utóbb menthetetlenül le fog hülyülni. Az lenne a legjobb tehát, ha egy értelmes szimbiózis alakulna ki az éppen kihaló zenei köznyelv által kiváltható (közösségi) extatikus communion hagyománya és a klasszikus zene napi gyakorlata között (- mint ahogy ezt a mindenkori sociostruktúra nyomora mindig is fűtötte, állítottam ezt mindig is - H.L.) ehelyett azonban minden idióta dalocskákat farigcsál és teledürrögi velük a légkört és különben is most már tényleg mindenki elmehetne a Yamarāja seggébe...(nem egészen így írta) Bár V.N.Bhātkhāndē sokat tett később nézetei érdekében, de valahogy megmaradtak bennem az úgy ötvenöt évvel ezelött olvasott keserü szavak, és mivel a Gāyan Uttejak Mandali - ban már hangfelvételek is készültek (1905- 1917 között, ezek természetesen teljesen elvesztek), gondoltam felveszem a fonalat és egy valóságpárhuzamot képzelek az amúgy unalomig ismétlődő algoritmus ellenpontozására - tudjátok, mint amikor a bolha köhög... Miután azt tapasztalom, hogy a jelenlegi világ eltorzítja és meghamisítja a klasszikus indiai zene ( és minden más pigmentgazdag zenekultúra) eredeti és egyedülálló jelentését, ezért igyekeztem egy olyan modern szintézist létrehozni, ahol az eredeti indiai zenei szabályok érintetlenek maradnak és minden tekintetben figyelembe veszik a múltat, szemben a mai általánosan lerohasztó, mindent penészes takonnyal benyálazó "világzenei" zombi rendszerrel. Az általam 30 évvel ezelött kifejlesztett szoftver segitségével régi, már nem élő indiai mesterek fennmaradt felvételrészleteit, kis töredékeiket ujrastruktúrálva építettem be az új kompoziciókba. Születésemnél fogva tudom, hogy a zene extatikus gyökerei a közösségi kultúrális nyelvekben virágoznak ki a legeredetibb formában. Az utolsó élőzenei kapcsolat az európai és az indiai zene között kizárólag a barokkban és a hindusthani klasszikus zenében lehetséges, azok azonos, az ismétlések szelekciós evolúcióján alapuló kötött szabadságfokú improvizációsvariációs template-technikájában hasonulnak utoljára össze. A mindennapi léttől való elszakadást a mindenkori közösségi communion zenei csoportnyelve valósítja meg, ezért ötvöztem az ujkori, szintén közösségi techno "nyelvet" a hasonló, de korábbi transzracionális barokk-indiai köznyelvvekkel.
Amen
A mai korunkban nem utolsósorban meg kell jegyeznünk, hogy néhány CD-track kompozicióiban található némely eredeti archív lokális-felvételek egyetlen része sem jelenik meg a maga eredeti formájában, hanem csak újrastruktúrált és újraharmonizált apró mintákra vágott rövid granulátumokként: ezek a mintakötegek építik újjá a pigmentgazdag hagyományrészt az általam kifejlesztett granulált mintaszintézis szoftver segítségével. (lásd ITT
vagy ITT).
eL-Hortobāgyi
Gandharva Sangeet Paddhati 2019-2020
- CD krámik dhváni mudran máliká क्रामिक ध्वनि मुद्रण मलिका -
I. = Gandharva-paddhati गन्धर्व पद्धति CD-01
CD-01_01 Tárangoa
(original duration: 09:50)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Pt.Vibhusan Ganayógi Gáwái,Tablá-tárang & Ensemble with Transangat-ki Uttejak Illumantions Orchestra
Jāti जाती Cast : Audava
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: dopahar bád दोपहर बाद late noon
Thāta थात् Mode Type : Āsāwari
Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
Recorded at the Court of Mahārāja Azam Rasgotra, Muzaffarpur
CD-01_02 Metagauri
(original duration: 09:35)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyak : Pt. Kumár Gangreyakár Shíwmat of Deodhár Gharáná & Holon Transorchestrika Band & Naubatkháni Astráltablá-ki Báj Digitálam & eL-Hortobagíra, organ
Jāti जाती Cast : Shādava
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: subāhसुबह (night’s fourth Prahár)
Thāta थात् Mode Type : Bhairava
Rasa रस = essence, emotional mode: Kāruna (कारुण्यं)
Recorded at the Palace of Nawāb Muhammad Fāruq Ali Khān, Byculla
CD-01_03 Fatehadáná
(original duration: 07:33)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Ustád Fatehsinghrao Gaekwad of Gwálior Gharáná & Svarg ElectronicVádya Vrinda of Rájkot & Naubatkháni Tablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
Jāti जाती Cast : Shádava-Sampúrna
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: subāh-ādhī rāt रात midnight
Thāta थात् Mode Type : Kánadá
Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
Recorded at the Ashram of Pershád Bahádur Yamin, Ludhiana
CD-01_04 Shahnámálkiyá
(original duration: 07:00)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyak: Feroze Ali Fateh Khán of Gwálior & Mahavrinda Goalitics Sangha of Almora & Mahákála Tálastronomy Samiti of Prayag
Jāti जाती Cast : Audava-Audava
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: rát ka tísara prahár रात का तीसरा प्रहर
3rd. prahár of the night
Thāta थात् Mode Type : Bhairaví
Rasa रस = essence, emotional mode: Kāruna (कारुण्यं)
Recorded at the Mahall of Miangul Abdul-Háqq Jahánzib, Mizoram
CD-01_05 Patná-ki Jaunpuriyá
(original duration: 11:17)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyak: Srmt. Shushilá Patnaik Rudrání of Jaipur Itrauli Báj & Transastral Electric Táloop Vádya Kaccheri of Imphal
Jāti जाती Cast : Shádava - Sampúrna
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: dín ka dviteíyá prahár दीन का द्वितीया प्रहर
2nd. prahár of the day
Thāta थात् Mode Type : Āsāwari
Rasa रस = essence, emotional mode: Shringárá (शृङ्गारः)
Recorded at the Ránivás of Beglár Begi Mír Agha Jan, Alwar
CD-01_06 Todarbár
(original duration: 08:13)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyak : Bashír Iftikhár Ali Khán of Laora , Mewát Gharáná & Srmt. Sundarabái, regal & Synthechno Anáhata Company of Bodh-Gáyá & Mahákála Tablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
Jāti जाती Cast : Shádava - Sampúrna
Kheláne ka sāmay खेलने का समय time of play: ádhí rát रात (second quater of the night)
Thāta थात् Mode Type : Āsāwari-Yávanapuri
Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
Recorded at the Gardens of Shri Ganesh Yadakul Deo Bahádur, táluqdár of Kurundwád
CD-01_07 Darbakauns
(original duration: 09:33)
Sitár = Darbári – Tablá-tárang = Málkáuns
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): eL-Hortator, Sitár & Pt. Panchasára Janárdhan, Tablá-tárang & Affaque Tablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
Jāti जाती Cast : Sampúrna-Sampúrna Vakra & Audav-Audava
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: Din ka Chaturth Prahár दीन का चतुर्थ प्रहर 4th. prahár of the day (Sunset)
Mishra Thāta थात् Mode Type: Bhairaví-Kánadá
Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
Recorded at the Mosque of Rájá Himmat Sher Singh Bahádur of Algoza
II. Gandharva-márg गन्धर्व मार्ग CD-02
CD-02_01 Dhrúpartitam
(Dhrúpad du Roi Akbár Soleil)
(original duration: 22:13)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Dhrúpadiyá Dágartwins & Dhrúpad Baroque Arkestra du Roi Akbár Soleil & Chhatrapati Rája of Nana Panse, pakháwaj
Jāti जाती Cast : Audava-Sampúrna
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: bahut savere बहुत सवेरे early morning
Thāta थात् Mode Type : Bhairaví - Dágar-vání dhrúpad
Rasa रस = essence, emotional mode: Veeram (वीरं)
Recorded at the Tomb of Baba Gopál Dás Pandey & Baba Imám Khán Dágar Progenitors, Alwar
CD-02_02 Shridhárwarí
(original duration: 08:21)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyak: Pt. Kumáraswámy Komkálimath of Belgaum, Deodhár Gharáná & Cybersynth-Máliká Vilayan of Kolhapur & Gudaí Tabláiyá-ki Digitálam par gatsangatiki
Jāti जाती Cast : Audhav-Sampúrna Vakra
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: Din ka Chaturth Prahár दीन का चतुर्थ प्रहर 4th. prahár of the day (Sunset)
Thāta थात् Mode Type : Púravi
Rasa रस = essence, emotional mode: Vībhatsam (बीभत्सं)
Recorded at the Ránivás of Beglár Begi Mír Agha Jan, Alwar
CD-02_03 Gaudiyá Sampradaya
(original duration: 10:25)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Dubhaktis Uttejak Sampradaya & Gána Bajáneváon Sampradaya & Electricyber Prakriti Sangha of Krsnagar, & Naubatkháni Tablástronomy-ki Báj Digitálam & eL-Hortobagíra, fata-organa
Jāti जाती Cast : Sampúrna vikrit
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: bahut savere बहुत सवेरे early morning
Thāta थात् Mode Type : Mishra varnam
Rasa रस = essence, emotional mode: Sákhyá-Adbhutam (अद्भुतं)
Recorded at the Ashram of Yadavrinda-dás Yamin us-Sultanát, Mathura
CD-02_04 Metasuhá
(original duration: 08:25)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyaki: U. Faqírullah Alamgír of Dewas & Súraj Baroque Strings of Kathiawar & eL-Hortobagíra, organum & Astralgat Triggering Tablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
Jāti जाती Cast : Shádava-Audava
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: rát ka tísara prahár रात का तीसरा प्रहर
3rd. prahár of the night
Thāta थात् Mode Type : Káfi
Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
Recorded at the Chhatri of Mirza Bái Somanátha Bhegum, Fatehpur Wazíria
CD-02_05 Fataulla
(original duration: 07:40)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया : Gáyaks : Pdmb. Umrao Yashwinder Bua & Dabír Moula Bux Khán of Mewat & Gáyan Paramount Stringular VádyaVrinda of Gurgáon & eL-Hortobagíra, reed organ & Mahákála Tálastronomy Samiti of Guo
Jāti जाती Cast : Audava - vishtárit
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: dopahar ka doosará bhág दोपहर का दूसरा भाग
2nd.part of afternoon
Thāta थात् Mode Type : Káfi
Rasa रस = essence, emotional mode: Raudra (रौद्रं)
Recorded at the Mahall of the Baram Imambara Asaf-ud-daula, Lakhnau – Oud
CD-02_06 Sunpatnáwati
(original duration: 10:25)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyak: Srmt. Shushilá Patnaik Rudrání of Jaipur -Itrauli Gharáná & Baroque Sunvádyavrinda Society of Alláhabad & Technokriyá Solenoid Group, Ujjain & Affaque Kibertablá Avatár sangatiki
Jāti जाती Cast : Shádava - Sampúrna
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: dín ka dviteíyá prahár दीन का द्वितीया प्रहर
2nd. prahár of the day
Thāta थात् Mode Type : Āsāwari
Rasa रस = essence, emotional mode: Shringárá (शृङ्गारः)
Recorded at the Ránivás of Beglár Begi Mír Agha Jan, Alwar
III.= Gandharva-sampradaya सम्प्रदाय CD-03
CD-03_01 Darbaroque
(original duration: 08:11)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyak: Ustád Shafkat Yaqul Khán of Etawah & Bhakti Korál Samáj of Yogabhaktis & Baroque Profundo Uttejak Vrinda, Lakhnau & Bodhidub
Gaharáwáj System of Rámpúr
Jāti जाती Cast : Shādava - Sampúrna
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: ādhī rāt आधी रातmidnight
Thāta थात् Mode Type : Āsāwari-Yávanapuri
Rasa रस = essence, emotional mode: Raudra (रौद्रं)
Recorded at the Iwan of the Sheykh Lotfollah mosque, Isfahan
CD-03_02 Gopikirtan
(original duration: 04:37)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Sangítakáron Bhágaván ke Sevák Baind of Serampore & Tála-vádya Kachcheri Foundation of Golconda, eL-Hortobagíra, regalorgan
Jāti जाती Cast : Shádava vikrit Sampúrna
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: bahut savere बहुत सवेरे early morning
Thāta थात् Mode Type : Mishra varnam
Rasa रस = essence, emotional mode: Bībhatsam (बीभत्सं) - Karuná (कारुण्यं)
Recorded at the Rádhá Wallabh Temple of Shanmukhá Alhuwalia Sandhú family.
CD-03_03 Ghazalia
(original duration: 08:15)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Ghazal gáyaki : Rájá-Ghazal Ghulám Samír Dhádi & Kabír Electric Vádya Vrinda of Kapurthala & Naubatkháni Tablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
Jāti जाती Cast : Sampúrna
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: dopahár दोपहरafternoon
Thāta थात् Mode Type : mizáj bol-banana is Kahan
Rasa रस = essence, emotional mode: Hāsyam (हास्यं)
Recorded at the Mahávidyálaya of Chitra Saeed Khan Tanoli, Faizabád
CD-03_04 Mirza-choral
(original duration: 06:47)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyak: Mirza Púrána pilgrimsádhu & Gáyan Uttejak Dubsangha Mandali with eL-Hortobagíra, gothic portative
Jāti जाती Cast : Audava
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: sánj सांझ twilight
Thāta थात् Mode Type : Punjab varna
Rasa रस = essence, emotional mode: Kārunyam (कारुण्यं) - Udás उदास
Recorded at the Tomb of Firoz Shah Tughluq's Garden, Firozpur
CD-03_05 Fatagiri
(original duration: 06:35)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyak: Ustád Fuláji Yaqub Ali Khán of Miymensingh & Aural Medicin Tranport's Dásas of Serfoji Congregation, Jodhpur & Naubatkháni Tablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
Jāti जाती Cast : Audava-Audava
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: rát ka tísara prahár रात का तीसरा प्रहर
3rd. prahár of the Night
Thāta थात् Mode Type : Bhairaví
Rasa रस = essence, emotional mode: Kāruna (कारुण्यं)
Recorded at the Tomb of Umdae Rajhae Makan Mahárájadhírája, Agra
CD-03_06 Vrindávan-communion
(original duration: 05:45)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyakdás of Krsna & Gáyan Uttejak Dubsangha Baind with eL-Hortobagíra, harmorganetto & Naubatkháni Tablá-ki Báj Digitálam
Jāti जाती Cast : Audava - vikrit mode
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: púrváhn पूर्वाह्नforenoon
Thāta थात् Mode Type : Kírtaná
Rasa रस = essence, emotional mode: Bhakti भक्ति
Recorded at the Shrine of Maháprabhu Ichalkaranjikár of Ayodhya Puri
CD-03_07 Metakauns
(original duration: 07:33)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyak: Feroze Ali Fateh Khán of Gwálior Gharáná & Fractalitic Sómavarnam Society, Shillong & eL-Hortobagíra, harmorgan
Jāti जाती Cast : Audava-Audava
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: rát ka tísara prahár रात का तीसरा प्रहर
3rd. prahár of the night
Thāta थात् Mode Type : Bhairaví
Rasa रस = essence, emotional mode: Kāruna (कारुण्यं)
Recorded at the Mahall of Miangul Abdul-Háqq Jahánzib, Oudh
CD-03_08 Ae Katib-e Taqbír
(original duration:05:55)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Pankáj Mahá-Jí &Versailles-ki Prakásh Sástríy Barok Orchestra & Gáyan Uttejak Dubsangha with eL-Hortobagíra, organetto
Jāti जाती Cast : Mishra Sampúrna
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: dopahar दोपहर midday
Thāta थात् Mode Type : Gít
Rasa रस = essence, emotional mode: Hāsyam (हास्यं)
Recorded at the Sangít Ghar of Mállik Adhunik Gán , Kolkata
CD-03_09 Ajoyadáná
(original duration: 09:00)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyak: Pandit Mahárawaljí Sáhib Shrí Jagmáljí of Tilwándá Gharáná & SynthelectronixVarnam Ensemble of Rishikesh
Jāti जाती Cast : Shádava-Sampúrna
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: subāh ádhí rát रात midnight
Thāta थात् Mode Type : Kánadá
Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
Recorded at the Ashram of Rai Rayan Mahimahendra Maharawal of Banswara.
IV. Gandharva-vilayan गन्धर्व विलयन CD-04
CD-04_01 Memkauns
(original duration: 08:30)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyak: Feroze Ali Fateh Khán of Gwálior Gharáná & Fractalitic Sómavarnam Society, Shillong & eL-Hortobagíra, harmorgan
Jāti जाती Cast : Audava-Audava
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: rát ka tísara prahár रात का तीसरा प्रहर
3rd. prahár of the night
Thāta थात् Mode Type : Bhairaví
Rasa रस = essence, emotional mode: Kāruna (कारुण्यं)
Recorded at the Mahall of Miangul Abdul-Háqq Jahánzib, Oudh
CD-04_02 Rathayantra
(original duration: 07:00)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Rági Jatha: Bhai Bhajit Sangha of the Dásas & Gáyan Uttejak Dubelektric Vrinda with eL-Hortobagíra, harmonium
Jāti जाती Cast : Shádava-Sampúrna Satsang
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: púrváhn पूर्वाह्नforenoon
Thāta थात् Mode Type : Shabad-Krsna Kírtaná
Rasa रस = essence, emotional mode: Bhakti भक्ति
Recorded at the Transrági pavitr din of Gurdwara Sikh Sangat, Transsylvanie
CD-04_03 Fatehsuhá
(original duration: 07:23)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyak: Mirza Alláuddin Ahmad Khán of Loharu & Swaragoa Astral Triggering of Maihar Báj & eL-Hortobagíra, organ & Naubatkháni Tablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
Jāti जाती Cast : Shádava-Audava
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: rát ka tísara prahár रात का तीसरा प्रहर
3rd. prahár of the night
Thāta थात् Mode Type : Káfi
Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
Recorded at the Garden of Indár Bahádur Rájá, Golconda
CD-04_04 Gopikendra
(original duration: 06:30)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyakdás of Krsnadása Sangha & Suryágraha Abyssdub Syndicate with L. Hortobagíra, harmoniumorgan
Jāti जाती Cast : Shádava -vikrit mode
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: sánj सांझ twilight
Thāta थात् Mode Type : Kírtaná-choral
Rasa रस = essence, emotional mode: Bhakti भक्ति - Adbhutam (अद्भुतं)
Recorded at the Mandír of the Technosadhus Yantra Púja
CD-04_05 Transnágar
(original duration: 08:40)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): rági jatha: Bhai Bhajit Ensemble of Amritsar & Cybergranth Maharloka Gitelektra of Akai Thakt of Harmandír Complex & Mahákála Tálastronomy Samiti of Khumba mela Prayag
Jāti जाती Cast : Shádava-Sampúrna Satsang
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: púrváhn पूर्वाह्नforenoon
Thāta थात् Mode Type : Shabad kirtan type
Rasa रस = essence, emotional mode: Bhayānakam (भयानकं)
Recorded at the Takhts of Parkásh Utsav Dasveh Patsháh , Nanded
CD-04_06 Krsna-choral
(original duration: 06:45)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Sangítakáron Bhaktidás Sangha of Vrindavan & Transtringulár Arkestral Mandali & eL-Hortobagíra, organetto
Jāti जाती Cast : Shádava vikrit Sampúrna
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: bahut savere बहुत सवेरे early morning
Thāta थात् Mode Type : Mishra Tháta
Rasa रस = essence, emotional mode: Bībhatsam (बीभत्सं) - Karuná (कारुण्यं)
Recorded at the Rádhá Wallabh Temple of Shanmukhá Alhuwalia Sandhú family.
CD-04_07 Venkatadáná
(original duration: 07:20)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyak:Shri Jáyachamarajendra Wádiyár of Indore & Technozoologists Arkestra of Ludhiana & Áhatablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
Jāti जाती Cast : Shádava-Sampúrna
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: subāh ádhí rát रात midnight
Thāta थात् Mode Type : Kánadá
Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
Recorded at the Manor Shrimant Rájá Vijáysingharao Rámarao Babasaheb, Dalhousie
CD-04_08 Krsna-vilayan
(original duration: 09:30)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Dásas of the Gáyan Uttejak Cybervrinda Mandali, Dwarkadhish Shrine & Purun Bagát, bánsuri
Jāti जाती Cast : Shādava vikrit Sampúrna
Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: bahut savere बहुत सवेरे early morning
Thāta थात् Mode Type : Mishra Tháta
Rasa रस = essence, emotional mode: Raudram (रौद्रं) - Bhakti भक्ति
Recorded at the Chapel of Srī Nityānānda Prabhu of the Gaurikishore Thákur Ashram, Dacca
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤