Most újranézhetőek 2019 legjobb Backstage előadásai, a sorozat évadzárójára pedig május 15-én kerül sor, a regisztráció még nyitott!
Zene a rádióban
A legtöbb zenekar örülne, ha játszaná a dalait a rádió, még inkább szeretnének rádióslágereket felvenni. ehhez nem árt tudni, hogy milyen szerkesztési elvek alapján kerülnek a zeneszámok a rádiókba, és hogy melyek azok a rádiós technikák és kifejezések, amelyek ismeretében jobban boldogulhatnak a dalszerzők.
A panel előadója Horváth Gergely, a Petőfi Rádió és a M2 Petőfi TV korábbi felelős szerkesztője, a Kultúrfitnesz című műsor szerkesztő-műsorvezetője.
Építs közönséget a koncerteken!
Podlovics Péter korábban a Quimby menedzsereként dolgozott, jelenleg pedig többek között az Ivan & The Parazol menedzsereként mutatja meg, hogyan építkezhetünk koncertről koncertre, hogyan szervezhetünk turnét itthon, milyen az ideális turné csapat, miért fontos a fény, a hang, milyen periodika szerint hová szervezhetünk ma élő fellépéseket itthon.
Klubok Nyugat-Magyarországon
A koncertszevrezők szerint az ország nyugati részén nehezebb teltházas bulikat csinálni, mint keleten, de itt is egyre több olyan klub van, ami jó koncert programmal építkezve nemcsak belépőt szed, hanem közönséget is épít, és közösséget formálva lecsábítja a zenehallgatókat a koncertekre. A beszélgetés résztvevői Prieger Szabolcs, az AGORA Szombathelyi Kulturális Központ szervezője, Horváth Gábor Gaben, a győri Rómer Ház szervezője és Muraközy Péter, a Veszprémi Utcazene Fesztivál és az Expresszó vezetője, a veszprémi könnyűzenei élet meghatározó mozgatórugója, szervezője.
Láthatóvá válni a zenei piacon - itthon és külföldön. Zenekari kommunikáció
Egy zenekar nemcsak a zenéjével van jelen a színpadokon és a digitális térben. Minden megnyilvánulása befolyásolja a róla alkotott képet a rajongók vagy akár a szakma szempontjából. Mindig tudd, hogy miért kommunikálsz, és azt is, hogyan kell kommunikálnod. Ebben nyújt segítséget Réz György, a Majdnem Híres Rocksuli zeneipari képzés egyik alapítója, zenei-kommunikációs szakember, a Recorder.hu főszerkesztője.
HOTS - A magyar könnyűzene külföldön, ma.
Számtalanszor hallhattuk már, hogy a magyar piac olyan kicsi, hogy sok együttes és szerző számára már az első naptól fogva fontos cél, hogy külföldön sikereket érhessenek el. Bali Dávid, a Hangfoglaló Program magyar könnyűzenei exportjával foglalkozó alprogramja, a HOTS - Hungarian Oncoming Tunes vezetője mutatja be a jelenlegi lehetőségeket, és tapasztalatai alapján hívja fel a figyelmet a legnagyobb buktatókra.
Ami látszik: videóklip készítés
A jó videoklip ma is az egyik legjobb módszer arra, hogy kiemeld a produkciód a naponta megjelenő zenék tömegéből. Mitől lehet népszerű egy klip? Mennyibe kerül? Milyen lehetőségeid vannak, hogy megvalósíthasd az ötleteidet? Erről beszélgetünk Horváth Viktor kliprendezővel és KRSA-val, aki a PASO frontembereként több klipes díjat is nyert az elmúlt években, s a zenekarral azóta is folyamatosan készítik a figyelemre méltó klipeket.
Közösség és közönség. Turné és koncert - az indulástól a színpadig
A zenekarok számára az élő fellépések jelentik a bevételeik legnagyobb hányadát. Sok és jól megszervezett koncertre van szükség ahhoz, hogy egy produkció előbbre jusson. A fellépések megszervezése, a stáb felépítése, a koncert vagy turné ötletétől a fellépőruhákon át az indulásig és megérkezésig számtalan fontos kérdést vet fel, amelyen a koncertek sikere és jövedelemezősége múlhat. A koncertek logisztikájáról, szervezési kérdéseiről Kovács Ákos Dadan beszél, aki többek között a Heaven Street Seven, a Fish!, a NEO - official bandpage, a Soerii & Poolek, a Blahalouisiana, a Supernem OFFICIAL, a Honeybeast, a New Level Empire vagy a Margaret Island zenekar körül szervezte és szervezi az élő fellépéseket.
Lineup és programming
Miért nem kerültünk be a fesztiválok fellépői közé? Hogyan kerülhetünk be a fesztiválok fellépői közé? Melyik fesztiválokat érdemes megcéloznunk, ha a nyári időszakban szeretnénk fellépni? Magyar fesztiválok programszervezői beszélnek arról, hogyan áll össze a fesztiválok koncertműsora.
Hogyan hoz bevételt a dal?
Az élőzene, vagyis a koncertek mellett a stúdióban rögzített dal is lehet plusz bevételek forrása. A digitális térben összegyűjthető és kiemelésekkel, ügyes elhelyezésekkel maximalizálható a streamért, leöltésekért járó bevétel, ezzel foglalkoznak az aggregátor cégek.
A dal hangulata, az általa kiváltott érzelmek értéket jelentenek, amely megjelenhet filmekben, sorozatokban, reklámokban vagy akár üzletek lejátszási listáiban, így válthatjuk pénzre. A publishing és sync világáról Szabó Tamás Tonyó beszél, aki a Central Publishing társalapítója, emellett pedig zenész, a Maneuver Maneuver és a Dope Calypso zenekarok tagja. Sebestyén-Gallasz Enikő pedig a WMMusicDistribution zenei aggregátorcég vezetőjeként mutatja be, honnan és hogyan juthatunk bevételekhez a dalokból.
Forrás: Hangfoglalo.hu