Napjainkban egyre fontosabb a hangmérnöki munka. Amíg a mai értelemben vett pop és rock zene kezdetén a hangmérnök feladata az volt, hogy felvegye egy vagy több mikrofonnal az élő előadást, ma ott tartunk, hogy bizonyos zenék, pl. az elektronikus, több hangmérnöki tudást igényelnek, mint zeneit. A szó is elavult, ma mar producernek hívjuk, aki nem egy élő hangszeren, hanem gépeken rak össze zenét, legtöbbször annak minden fázisát )keverést és masterelést is) megoldva. Óriási igény van producer képzésre, Magyarországon például az ImPro iskola foglalkozik ezzel. Ugyanakkor átesni látszunk a ló túloldalára. Az olcsó, vagy nem olcsó, de ingyen megszerzett szoftverek és a Youtube magyarázó videók azt a látszatot kelthetik az ifjú titánokban, hogy a zenekészítés minden fázisát könnyű elsajátítani. Itt felértékelődik a képzett, tapasztalt hangmérnökök tudása. Közéjük tartozik Puha Szabolcs, aki sok jelentős magyar és külföldi előadó lemezén szerepel mint hangmérnök.
Most a blogját ajánljuk minden zenekészítő figyelmébe. Ott hasznos információkat találunk a zenekészítés minden fázisához. Szigorúan szakmai dolgokat, mint a jó limiter választása vagy a mínusz hat decibel mítosza, de általános témákat is, amelyekkel nem találkozunk máshol - Mikor kell befejezni a keverést? vagy mikor mondhatjuk magunkról, hogy tudunk keverni. Ebben a bejegyzésben azt írja Szabi, hogy „A mixinget inkább szellemi, mint technikai tevékenységnek tekintem”.
A legújabb bejegyzés is a zenekészítés teljes egészét veszi át.
Melegen ajánljuk a blogot a zenészeknek és a producereknek is!
Reményeink szerint nemsokára sikerül meginterjúvolni Puha Szabit és akkor pár kulissza mögötti titkot is megtudhatunk.