YouTube alapok zenészeknek I.

2021. 04. 13.

A YouTube napjaink legnépszerűbb zenehallgatási platformja, a digitális zeneeladás fontos bevételi forrása. Viszont nem könnyű eligazodni a működésén, főleg, hogy a részletei gyakran változnak. Ezzel a cikksorozattal igyekszünk megvilágítani a YouTube zenei oldalát, részletesen kitérve a partnereink számára fontos információkra.

    Az alapok

Ha előadó vagy, vagy előadót képviselsz, mindenképp érdemes csatornát  létrehozni a YouTube-on. Akkor is, ha nem készítesz vizuális tartalmat. Bár a YouTube alapvetően videómegosztó, mégis legtöbben ott hallgatnak zenét.
Amennyiben szeretnél elérni minél több potenciális hallgatót, minden zenédet érdemes feltölteni a YouTube-ra. 

     Megjelenítés

A vizuális megjelenés fontos, de nem nélkülözhetetlen. Vannak példák arra, hogy csak a dalszöveget tartalmazó videót többen nézték meg, mint ugyanannak a dalnak a sok pénzből készített klipjét.
Akár profi klipet készítesz, akár lyrics videót vagy art-tracket, érdemes minél több információt közölni a leírásban és helyesen megválasztani a tageket.  

     Jelenlét

Természetesen senki nem készít hetente új számot, de a YouTube közösségi platform, ezért nem árt jelen lenni. 
Érdemes rendszeresen posztolni vizuális tartalmakat, akár próba- vagy turnéfelvételt, bejelentkezést koncertekről, live streamet stb.
Az interneten sok információt és ötletet találsz a témában. Mi pedig rátérünk a szakmaibb témákra.

     Bevételszerzés módjai 

Hirdetésekből származó bevétel 

A vizuális hirdetésekből, fedvényhirdetésekből és videóhirdetésekből is bevételekhez juthatsz.
A zenei tartalommal rendelkező partnerek számára a hirdetések tűnnek pillanatnyilag a testhez álló bevételi forrásnak.
A közelmúltban lezajlott botrányok hatására a YouTube szigorította a szabályait, nem minden tartalmon jelennek meg hirdetések. 
Ahhoz, hogy megtudd, a tiéd jogosult-e erre a bevételi forrásra, tekintsd meg a hirdetőbarát tartalmakra vonatkozó irányelveket

Csatornatagságok

Csatornád tagjai ismétlődő havi befizetés révén juthatnak hozzá az általad felajánlott különleges jutalmakhoz.

Árucikkpolc

Rajongóid keresgélhetnek a videóoldalaidon látható hivatalos, saját márkás árucikkeid között, és megvásárolhatják azokat.

Super Chat és Super Stickers 

Rajongóid fizetnek azért, hogy üzeneteik kiemelve jelenjenek meg a csevegési streamben.

YouTube Premium-tagság  

Amikor egy YouTube Premium-előfizető megnézi a tartalmadat, részesülhetsz az ebből származó bevételből.

A következő cikkünk témája a YouTube Partnerprogram és a videók monetizálása lesz.
 

MEGOSZTÁS

További hírek

2021. 04. 29.
4 millió beadott oltás után az alábbi jogszabályok lesznek érvényesek mindannyiunkra: Jegy megváltásával létszám korlátozás nélkül MEGTARTHATÓ:
2021. 05. 06.
A Los Angeles Film Awards legjobb videó klip kategóriában díjazta Curtis és Szabó Ádám remekét, az „Ez vagyok én”-t.
2021. 05. 04.
Lezárult Magyarország eddigi egyik legnagyobb dalszöveg-versenye. A Fontos a szöveg elnevezésű pályázatra közel 300 szerző küldött be szerzeményeket.
2021. 05. 03.
Szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy csökkenjen a szakadék a zenészek és a szakmai szervezetek, illetve az állami intézmények között. A magyar társadalom nem ismeri el a zenészt, mint szakembert, illetve a zenészséget, mint "valamirevaló" szakmát.
2021. 05. 03.
Major Eszter neve nem csak a szülőknek lehet ismerős, akik leporellóit rongyosra forgatták az esti altatásnál, hanem bizony mindenkinek, hiszen Eszter megannyi dalt írt a hazai zenészvilág krémjének.
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le a friss eseményekről és akciókról!

Támogatóink

Partnereink